10 nejúčinnějších cviků pro růst svalů: Kompletní průvodce - část 9 Leg press

9. Leg press (tlaky nohou)

Vítejte v dalším díle našeho  průvodce pro začátečníky, kteří si nejsou jistí správným provedením základních cviků. Postupně vám představujeme 10 nejúčinnějších cviků pro růst svalů, jako jsou například dřepy s činkoudeadliftpull-upsbench-press a další. Leg press, neboli tlak nohou, je jedním z nejúčinnějších cviků pro růst svalů dolní části těla. Tento cvik je oblíbený mezi sportovci i rekreačními posilovacími nadšenci, protože nabízí možnost zaměřit se na různé svalové skupiny a zároveň minimalizuje zátěž na bederní páteř. V této sekci se podíváme na popis leg pressu, jeho provedení, zapojené svalové skupiny a důležitost tohoto cviku pro růst dolní části těla. Navíc nabídneme tipy na správné provedení a bezpečnost.

Popis cviku a jeho provedení

Leg press je cvik prováděný na speciálním stroji, který umožňuje posilování dolní části těla pomocí tlaku nohou proti zátěži. Provedení leg pressu začíná tím, že si lehnete na zádech na sedadle stroje s nohama položenýma na ploše určené k tomuto účelu. Nohy by měly být v šířce ramen a chodidla rovnoběžně s podlahou. Závaží stroje je připevněno k lanu nebo táhlu, které je spojeno s plochou, na kterou tlačíte nohama. Provedení cviku spočívá v tom, že zatlačíte nohama proti ploše, čímž zvednete závaží. Během tohoto pohybu je důležité udržet bederní páteř přitisknutou k sedadle a neprovádět žádné náhlé pohyby. Po dosažení plného rozsahu pohybu, kdy jsou nohy téměř napnuté, závaží pomalu spustíte zpět dolů do výchozí polohy.

Muž cvičí na stroji v posilovně


Svalové skupiny, které cvik zapojuje

Leg press zapojuje několik svalových skupin dolní části těla. Hlavními svaly pracujícími při tomto cviku jsou čtyřhlavý sval stehenní (kvadriceps), zadní strana stehen (hamstrings) a hýžďové svaly (gluteus maximus). Dále se při leg pressu mírně zapojují také lýtkové svaly (gastrocnemius a soleus).


Důležitost leg pressu pro růst svalů dolní části těla

Leg press je důležitý pro růst svalů dolní části těla, protože umožňuje izolovaně pracovat na jednotlivých svalových skupinách. Tímto způsobem můžete efektivně posilovat a rozvíjet svaly nohou a hýždí, což vede k jejich růstu a zlepšení síly. Leg press je také vhodný pro ty, kteří mají problémy s bederní páteří, protože při správném provedení cviku je zátěž na bedra minimální.

Pro správný nárůst svalové hmoty si hlídejte dostatečný příjem bílkovin. Syrovátkový protein ISO WHEY ZERO Biotech USA je správnou volbou pro všechny, kdo hledá nejen kvalitu zpracování, ale i výbornou stravitelnost a skvělou chuť.

syrovátkový protein


Tipy na provedení a bezpečnost

Pro správné provedení leg pressu je důležité dodržovat následující tipy:

1. Udržujte bederní páteř přitisknutou k sedadlu během celého pohybu.
2. Nohy by měly být v šířce ramen a chodidla rovnoběžně s podlahou.
3. Při zvedání závaží se vyvarujte úplného propnutí kolen, aby nedošlo k jejich přetížení.
4. Závaží spouštějte pomalu a kontrolovaně, abyste minimalizovali riziko zranění.
5. Před začátkem cviku si nastavte správnou zátěž, kterou zvládnete bezpečně zvednout.

Mladý muž cvičící na posilovacím stroji


Závěrem

Leg press je jedním z nejúčinnějších cviků pro růst svalů dolní části těla. Jeho správné provedení a dodržování bezpečnostních pokynů vám pomohou dosáhnout silných a vypracovaných nohou, aniž byste přitom riskovali zranění.

Chrániče zubů Sisu jsou inovativní novinkou na našem trhu, vyzkoušejte nejtenčí chránič zubů - SISU Aero.

chrániče zubu na červeném pozadí

chrániče zubů

Doporučené produkty7